Diab-Pont Konyha

nálunk minden a cukorbetegekről szól

Szakácskönyvünk újdonságaiból:

1 1 1 1 1 (2 Értékelés)

Megfelelő vércukorszint ellenőrzés nélkül a cukorbetegség okozta lehetséges komplikációk listája meglehetősen ijesztő. Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy vannak, akik diétával és testmozgással kontroll alatt tudják tartani a betegséget, azonban vannak olyanok, akiknek az orvosi kezelésükhöz kell illeszteniük az ételválasztásukat.

etelpiramisAz ételpiramis az egészséges étkezés olyan grafikai megjelenítése, amely mindenki számára érthető áttekintést nyújt. Kiegyensúlyozott diétának az tekinthető, amely tartalmazza valamennyi, a piramisban található ételcsoportot csak éppen más-más arányban. A piramis az egészség és az étkezés összefüggéseiből adódó legújabb tudományos felfedezéseken nyugszik.

A piramis alapját a napi rendszerességgel végzett testmozgás és az egészséges étkezés jelenti, mivel ez a két elem biztosítja az egészség fenntarthatóságát. A diétát elsősorban a piramis alsó részén található ételek köré kell csoportosítani és minél kevesebb javasolt a fenti részen található élelmiszerekből.

  • Válasszunk megfelelő szénhidrátot, ahelyett, hogy mellőzzük azokat! A teljes kiőrlésű termékek erre a legmegfelelőbbek.
  • Figyeljünk a megfelelő fehérjemennyiségre! A halak, szárnyasok valamint a hüvelyesek és a csonthéjas gyümölcsök a legjobb fehérje-források.
  • Válasszunk egészséges zsiradékot, csökkentsük a telített zsírok fogyasztását és kerüljük a telítetlen zsírokat!
  • Válasszunk rostban dús étrendet, amely gazdag teljes kiőrlésű tápanyagokban, zöldségben és gyümölcsben!
  • Együnk több zöldséget és gyümölcsöt!
  • A kalcium nagyon fontos, ám nem a tej az egyetlen és legmegfelelőbb forrása!
  • A mértékkel történő alkoholfogyasztás egészséges is lehet, de nem mindenki számára. Mérlegelni kell az előnyöket és a kockázatokat!
  • Napi egy szem multivitamin remek tápanyag-forrás, amely fokozza ellenálló-képességünket!

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés